Er der problemer med kommunikationen?

Er der problemer med kommunikationen på arbejdspladsen? Har I svært ved at forklare tingene til hinanden? Så er I langt fra de eneste, der har det sådan!

Kommunikation er blevet et stort problem for mange arbejdspladser, da det til tider kan være svært at forklare tingene ud. Vi alle har nok prøvet det, hvor man gerne vil have forklaret nogle ting, men hvor man alligevel ikke har forstået noget, når personen er gået. Det kan være svært at fortælle en person, som står og forklarer, at man egentlig ikke forstår, hvad der bliver sagt. Man vil nemlig helst ikke virke uforstående eller ubegavet og man tør derfor ikke sige noget. Det er en skam, da det netop er her problemet bliver værre. For hvis man ikke siger noget, kan man for det første gøre sit arbejde forkert, men selve personen, der har forklaret dig tingene ved heller ikke, at det ikke er hans/hendes stærke side. Personen skal nemlig vide, at man ikke forstår hvad der bliver sagt, så personen har mulighed for at lave det om.

Dette problem bliver set alt for ofte! Det kan ligeledes være frustrerende for den der forklarer, da man ofte kan se på andre om de forstår det eller ikke. Så hvis man bliver ved og ved med at forklare tingene om og om igen, kan det hurtigt blive irriterende. Så det kan gå begge veje og begge parter skal derfor se indad.

Men fordi der befinder mange forskellige persontyper på en arbejdsplads, kan det blive vanskeligt. For den frembrusende person vil ofte ikke indrømme sine fejl og vil derfor ikke se sig selv som ”problemet”. Personen der ikke er frembrusende, men anses som den mere stille type, kan have svært ved at sige noget, da de ikke har nerverne til det, som også er et problem. Hvis dette er tilfældet er det bare at få gjort noget ved det i en fart. For så har virksomheden behov for hjælp udefra. Og det er heldigvis til at finde!

Supplement tilbyder nemlig et kursus i videndeling, hvor medarbejderne her kan lære, hvordan man bedst muligt kan forklare og sætte andre ind i nye ting. Det er enormt effektivt, da medarbejderne i denne virksomhed efterfølgende ikke har nogen problemer med kommunikationen. For at få den bedste virkning er det fornuftigt at tage et kursus i personprofiler, da man her får en viden omkring hinanden. Man taler sjældent om sin personlighed til sine kollegaer og det kan derfor være svært at vide om de trives eller ikke.

Så hvis I har brug for nogle forbedringer på arbejdspladsen er det helt klart den rigtige løsning at henvende sig til Supplement.